PORADY.

Eurasian Dynasty:

Sposób budowania u ED podobny jak u UCS. Naziemny pojazd budowlany o nazwie "gruz" potrafi kopać rowy, tunele, budować mosty, a przede wszystkim budować różnego rodzaju budynki.

System wydobycia surowców u ED według mnie klasyfikuje się na 3 miejscu za LC i UCS. U ED trzeba wybudować następujące budynki: Kopalnie i Rafinerię (obok tego oczywiście elektrownię ale o elektryce i dostarczaniu prądu u ED później :). Po wybudowaniu tych budynków należy wyprodukować transportery które będą transportować kontenery CR od kopalni do rafinerii, która przerabia je na CR. Transportery kontenerów opracowane zostały w wersji naziemnej i lotniczej.

Energetyka u ED przedstawia się następująco: trzeba wybudować elektrownię (najlepiej jak najbliżej budynku, który chcemy zasilić w prąd). Elektrownia u ED posiada granice dostarczania prądu, którą możemy sprawdzić klawiszem F9. Umożliwi nam to obejrzenie tej granicy. Zielona błyskawica oznacza, że jak wybudujemy budynek gdzie ta błyskawica się znajduje to do budynku tego będzie dostarczana energia. Elektrownia ta jest bardzo tania (w przeciwieństwie dla UCS gdzie elektrownia kosztowała 3 razy tyle co Elektrownia u ED).

 

Generator pola siłowego (600 PSU, 1200 PSU, 1800 PSU) ochrania daną jednostkę lub budynek przed bronią świetlną (działo laserowe, działo Jonowe, miotacze plazmowe , działo elektryczne)

Moduł naprawczy (N1, N2) pozwala naprawiać daną jednostkę lub budynek, przemalować, zmodernizować.

Generator zakłóceń (nie potrafię Wam tego dokładnie określić częściowo jako radar, częściowo maskuje ale jest jeszcze coś na co dokładnie nie wpadłem. Wydaje mi się że generator zakłóceń po pewnym czasie potrafi zablokować znajdującą się w pobliżu jednostki wroga. Jest to bardzo niekorzystne jak się gra przeciwko ED !!!)

UNITED CIVILIZED STATES:

1) Sposób wydobycia surowców u United Civilized States (według mojego zdania) klasyfikuje się na pozycji 1. W UCS występują pojazdy wydobywcze które drogą powietrzną lub lądową docierają na pole surowców a następnie do rafineri, która rzerabia je na CR.

Dlaczego na 1 miejscu ???

a) szybkość wydobycia: Pola surowców są pewnej wielkości, pojazdy wydobywcze mogą wydobywać naraz tyle ile jest "kratek" w danym złożu np. pewne złoże surowców zajmuje 19 "kratek" czyli naraz wydobywać surowce może aż 19 pojazdów wydobywczych w przeciwieństwie do kopalni u ED, która zajmuje 5 "kratek", a u LC 4 "kratki". Kopalnie te mają szybkość wydobycia równe co do szybkości wydobycia jednego pojazdu wydobywczego - Termit (jedna kratka może mieć różne wartości CR od 250 CR do 8000 CR, w ustawieniu normalnym tzn. poziom zasobów = normalny przy grze potyczka !!!). Termit może posiadać 1 lub 2 pojemniki (1 pojemnik może pomieścić 500 CR), 1 przyrząd wydobywczy - normalna prędkość wydobycia, 2 przyrządy wydobywcze - 2 razy szybsza prędkość wydobycia.

b) Pojazdy wydobywcze mogą wydobywać surowce bez zbędnego budownia kopalni (do odległych surowców od rafineri opracowny został powietrzny pojazd wydobywczy"

2) U United Ciwilized States występuje elektrownia atomowa potrafi ona dostarczyć dużą ilość prądu, u UCS podobie jak u ED istnieje granica dostarcznia prądu zasięg tego wynasi kilka kratek (klawiszem F9 pokaże nam zasięg dostarczania prądu - zielona błyskawica oznacza, że w tym obrębie będzie dostarczana energia do danego budynku, szara błyskawica oznacza, że w tym obrębie będzie dostarczana energia tylko do "Transmiter energi") Tylko u UCS występuje "transmiter energi" umożliwia on dostarczenie prądu do innych budynków znajdujących się poza obrębem dostarczania prądu elektrowni. (Bez zbędnego budownia kolejnej elektrowni atomowej, która dużo kosztuje !!!)

 

jedną z lepszych technologi UCS jest generator maskujący. Potrafi on ukryć w pewnym zasięgu jednostki (zrobić nie widzialnym dla wroga). Generator ten działa tylko przez dzień. Przeciwdziałaniem tego jest generator zakłocający u ED i radar u LC.

Generator pola siłowego (600 PSU, 1200 PSU, 1800 PSU) ochrania daną jednostkę lub budynek przed bronią świetlną (działo laserowe, działo Jonowe, miotacze plazmowe , działo elektryczne)

LUNAR CORPORATION:

Dodatkową zaletą rasy Lunar Corporation jest to, że zaraz na początku kampani otrzymujesz pojazd o nazwie "Fang" (Jest to pojazd emisariusza prezydenta UCS wówczas wtedy proponują ci zawarcie sojuszu) (emisariusz ten zwie się także "Fang" podczas gry jesteś Nim). pojazd ten jest świetnie uzbrojony i należy do ciebie (gracza). Jeżeli to podwozie ulegnie zniszczeniu oznacza to twoją śmierć (oczywiście tylko w grze :) czyli koniec gry ale nie bójcie się wózek ten ma mocny pancerz i bardzo silną broń a na dodatek jest bardzo szybki więc nie łatwo go zniszczyć. Wystawiajcie go na pierwszą linię ognia wówczas wtedy podnosi się jego poziom doświadczenia. poziom doświadczenia dotyczy wszystkich jednostek. Poziom doświadczenia powoduję że dana jednostka jest bardziej (za przeproszeniem) upierdliwa dla twojego przeciwnika. Pamiętaj: po skończonej misji Fang zawsze musi wrócić do bazy !!!

Sposób budowania jest zupełnie inny niż u ED i UCS, które posiadają pojazdy budowlane. LC posiada 6 statków powietrznych, które budynki transportują drogą powietrzną (budynek można postawić w niedostępnym dla gruza lub mamuta miejsca). Są plusy i minusy. Jednym z większym minusem jest fakt, ze LC nie potrafi kopać tunelów, rowów, budować mostów itp.

Sposób wydobycia surowców u Lunar Corporation (według mojego zdania) klasyfikuje się na 2 miejscu. Jest on na ogół banalny: budjesz kopalnie na złożach surowców no i koniec. Kopalnia wydobywa surowce i od razu je przerabia na CR, nie potrzeba budować kolejnego budynku - rafinerii !!!.

Podwozia naziemne poruszają się na zasadzie napędu antygrawitacyjnego (czyli Lekko fruwają nad ziemią). Oznacza to że jednostka może poruszać się nad wodą a przedewszystkim nad minami zastawionymi przez ED lub UCS.

Schemat dostarczania energi elektrycznej u LC najlepiej się prezentuje ponieważ elektrownie nie posiadają granicy dostarczania prądu. Elektrownie słoneczne nie dostarczają prądu w nocy (to jest oczywiste :). O tóż trzeba wybudować kolejny budynek o nazwie bateria (akumulator). będzie on dostarczał prąd w nocy. Akumulator ten będzie się ładował przez dzień z prądu który dostarcza elektrownia słoneczna. obok elektrowni trzeba wybudować baterie słoneczne które będą przechwytywać promienie słoneczne. elektrownia i bateria są ze sobą ściśle powiązane.

 

Potężniejszą technologią LC jest centrum kontroli pogody. Potrafi ono wywołać deszcz (zwalnia wszystkie jednostki o połowę), wywołać śnieg, wywołać wiatr (spowolnienie jednostek powietrznych), lecz najpotężniejsze okazuje się wywołanie deszczu meteorów lub burzy z piorunami (pioruny uderzają w wyższe punkty np. w budynki niszcząc je). Największym minusem wywołania deszczu lub burzy jest fakt że nie można tego przprowadzić w następujących klimatach: Zima, Pustynia, Wulkany, Lawa; a deszczu meteorów w: Zima, Przedwiośnie, Wiosna, Lato, Pustynia.

Regenerator M1,M2,M3 - zamontowany na podwoziu fobos umożliwia szybszą regenerację energi budynków i jednostek (regenerator potrafi regenerować budynki i jednostki równocześnie ale tylko w pewnym dosyć krótkim zasięgu). regenerator pola siłowego - warunki te same co powyżej wymieniłem, przyspiesza regenerację pola siłowego.

Generator pola siłowego (1200 PSU, 2400 PSU, 3600 PSU) ochrania daną jednostkę lub budynek przed bronią świetlną (działo laserowe, działo Jonowe, miotacze plazmowe , działo elektryczne)

Krótkie opisy broni

Działko 22mm. - Jest to bardzo słaba broń, nadająca się wyłącznie do obrony przeciwlotniczej w pierwszych fazach gry.

Działo - Konwencjonalna broń używana przez ED, nienajgorszy damage, możliwość ataku  tylko jednostek naziemnych.

Wyrzutnia lekkich rakiet - Bardzo dobra broń w pierwszych fazach gry, później stosowana tylko do obrony przeciwlotniczej.

Wyrzutnia ciężkich rakiet - Dobra broń do niszczenia wszystkiego co stanie na naszej drodze.

Laser - Wspaniała broń ED do niszczenia jedynie pojazdów wroga. Jest piorunująco szybka dopóki przeciwnik nie wyposaży się w Generatory pola siłowego.

Działo jonowe - Kolejna dobra broń ED, do zatrzymywania pojazdów wroga, bez szkód. Zatrzymany pojazd można przejąć pojazdem naprawczym.

Plazma - Najlepsza broń w grze. Niszczy wszystko i szybko. Działa dobrze dopóki nie zostaną wprowadzone Generatory pola siłowego.

Działo elektryczne - Niezła broń LC, odpowiednik  Plazmy i Lasera.

Miotacz dźwiękowy - Wspaniały, lecz tylko  zamontowany w pojazdach latających. Zadaje duży damage na stosunkowo dużym obszarze.

Bomba atomowa i rakiety balistyczne - Zabójcza broń ED, najlepsza broń masowego rażenia w grze. 

Bomba plazmowa i działo plazmowe - Odpowiednik atomówek ED, lecz trochę słabszy.

Działo Clariona - Najmocniejsze działo w grze. Najlepsze do niszczenia budynków.