Interfejs gry EARTH 2150
2.4 Informacje dodatkowe.
2.4.1 Symbole:
 |
Ikona błyskawicy pulsującej nad budynkiem oznacza że jest on pozbawiony zasilania. |
 |
Ikona błękitnego obłoku oznacza, że jednostka lub budynek został unieruchomiony (poddany działaniu np. broni jonowej). Unieruchomioną jednostkę lub budynek można przejąć używając jednostki z zamontowanym modułem naprawczym. |
2.4.2 Sztandary:

|
Sztandary można montować na większości dostępnych podwozi, a także w zaczepach budynków i konstrukcji obronnych (wieżyczki). Znajdującym się w zasięgu sztandaru jednostkom i budynkom wzrasta poziom doświadczenia. |
Wzrost poziomu doświadczenia wiąże się ze zwiększeniem:
- siły broni
- zasięgu widzenia
- zasięgu strzału
- szybkości poruszania się (tylko jednostki)
- szybkości przeładowania broni (odstęp czasowy pomiędzy poszczególnymi strzałami maleje)
Sztandar zamontowany na budynku ma zasięg 12 pól.
Sztandar przenoszony przez jednostkę ma zasięg 8 pól.
2.4.3 Artefakty:
Podczas prowadzenia rozgrywki jednostki mogą odnaleźć rozmieszczone w różnych miejscach przedmioty z niżej przedstawionej listy. Ich zebranie zmienia parametry jednostki (która znalazła artefakt) - amunicja, generator, bądź wpływa na rozgrywkę - gotówka, mapa.
 |
Generator pola siłowego. Zostaje zamontowany na jednostce, która znajdzie ten artefakt. |
 |
Naprawa. Dokonuje pełnej naprawy jednostki, która znajdzie tan artefakt. |
 |
Energia. Uzupełnia do 100% energię i pole siłowe jednostki, która znajdzie ten artefakt. |
 |
Amunicja. Uzupełnia amunicję jednostki, która znajdzie ten artefakt. |
 |
Gotówka. Dodaje 10000 CR graczowi, którego jednostka znajdzie ten artefakt. Mapa tuneli. |
 |
Odsłania tunele graczowi, którego jednostka znajdzie ten artefakt. |
 |
Mapa terenu. Odsłania całą mapę terenu graczowi, którego jednostka znajdzie ten artefakt. |
|
|
2.4.4 Dodatkowe opcje kamery:
W grze dostępna jest opcja zapamiętywania pozycji kamery. Można zapamiętać
10 dowolnych jej pozycji (miejsc na które wskazuje).
Aby zapamiętać pozycję kamery należy wcisnąć klawisz Prawy
Ctrl, i klawisz z numerem porządkowy 0-9.
Aby odtworzyć wcześniej zapisaną pozycję kamery należy wcisnąć klawisz Lewy
Shift i odpowiedni numer 0-9.
2.4.5 Drzewo wynalazków:
Opcja ta pozwala na szybki podgląd wszystkich wynalazków, zgrupowanych w drzewiastą strukturę. Pozwala to dokładnie przeanalizować drogę technologiczną prowadzącą do konkretnego wynalazku.
Aby przejść do okna drzewa wynalazków należy dwukrotnie wcisnąć klawisz
F2 lub będąc w oknie wynalazków kliknąć przycisk "Drzewo wynalazków".
Kliknięcie któregokolwiek z elementów (wynalazków) drzewa spowoduje rozpoczęcie prac nad danym wynalazkiem. Jeżeli do rozpoczęcie prac nad wybranym wynalazkiem wymagane są wcześniejsze wynalazki, zostaną one uwzględnione i w odpowiedniej kolejności skierowane do opracowania.

2.4.6 Klawiszologia:
F1
Otwiera okno Centrum konstrukcji jednostek
F2
Otwiera okno Centrum wynalazków
F3
Otwiera okno Centrum rozbudowy budynków
F9
Pokazuje zasięg Elektrowni
F12
Pokazuje przebieg tuneli na powierzchni
ALT + F1
Szybki zapis
ALT + F2
Ładowanie gry
Szybkość gry:
(klawiatura numeryczna) + / -
przyspieszyć / zwolnić
(klawiatura numeryczna) *
Ustawienia domyślne
(klawiatura numeryczna) NumLock
Włączenie/wyłączenie pauzy
Grupy i plutony
CTRL + 1
Utworzenie grupy jednostek nr 1
1
Wybór grupy jednostek nr 1
2x 1
Centrowanie kamery na grupie nr 1
P
Łączy zaznaczone jednostki w pluton
ALT + 1
Wybór plutonu nr 1
2x ALT + 1
Centrowanie kamery na plutonie nr 1
Kamera:
TAB
Przełącza widok z aktywnej kamery między powierzchnią ziemi a tunelami
SPACJA
Skok kamery do miejsca ostatniego meldunku (baza lub jednostka)
(klawiatura numeryczna) ,
Ustawienie kamery w kierunku północnym
(klawiatura numeryczna) 0
Centrowanie kamery na zaznaczonej jednostce
F
Tryb automatycznego śledzenia zaznaczonej jednostki
Q
Przełącza widok z kamery pomiędzy bazą a misją
V
Tryb trzech kamer pomocniczych
Zaznaczanie jednostek:
,
Zaznacza wszystkie jednostki w polu widzenia
.
Zaznacza wszystkie jednostki powietrzne w polu widzenia
-
Zaznacza wszystkie jednostki naziemne w polu widzenia
Panel:
ALT - P
Włącza/wyłącza panel
ALT - M
Włącza/wyłącza minimapę
Rozkazy dla jednostek:
A
- Atak
E
- Eskortowanie jednostki
H
- Utrzymanie pozycji
S
- Stop
Y
- Żądanie amunicji
R
- Nagrywanie rozkazów
X
- Odtwarzanie rozkazów
|