Interfejs gry EARTH 2150

2.4 Informacje dodatkowe.

2.4.1 Symbole:
Ikona błyskawicy pulsującej nad budynkiem oznacza że jest on pozbawiony zasilania. 
Ikona błękitnego obłoku oznacza, że jednostka lub budynek został unieruchomiony (poddany działaniu np. broni jonowej). Unieruchomioną jednostkę lub budynek można przejąć używając jednostki z zamontowanym modułem naprawczym.
2.4.2 Sztandary:

Sztandary można montować na większości dostępnych podwozi, a także w zaczepach budynków i konstrukcji obronnych (wieżyczki). Znajdującym się w zasięgu sztandaru jednostkom i budynkom wzrasta poziom doświadczenia.

Wzrost poziomu doświadczenia wiąże się ze zwiększeniem:

  • siły broni
  • zasięgu widzenia
  • zasięgu strzału
  • szybkości poruszania się (tylko jednostki)
  • szybkości przeładowania broni (odstęp czasowy pomiędzy poszczególnymi strzałami maleje)

Sztandar zamontowany na budynku ma zasięg 12 pól.

Sztandar przenoszony przez jednostkę ma zasięg 8 pól.

2.4.3 Artefakty:

Podczas prowadzenia rozgrywki jednostki mogą odnaleźć rozmieszczone w różnych miejscach przedmioty z niżej przedstawionej listy. Ich zebranie zmienia parametry jednostki (która znalazła artefakt) - amunicja, generator, bądź wpływa na rozgrywkę - gotówka, mapa.

Generator pola siłowego. Zostaje zamontowany na jednostce, która znajdzie ten artefakt. Naprawa. Dokonuje pełnej naprawy jednostki, która znajdzie tan artefakt. 
Energia. Uzupełnia do 100% energię i pole siłowe jednostki, która znajdzie ten artefakt. Amunicja. Uzupełnia amunicję jednostki, która znajdzie ten artefakt.
Gotówka. Dodaje 10000 CR graczowi, którego jednostka znajdzie ten artefakt. Mapa tuneli. Odsłania tunele graczowi, którego jednostka znajdzie ten artefakt.
Mapa terenu. Odsłania całą mapę terenu graczowi, którego jednostka znajdzie ten artefakt.     
2.4.4 Dodatkowe opcje kamery:

W grze dostępna jest opcja zapamiętywania pozycji kamery. Można zapamiętać 10 dowolnych jej pozycji (miejsc na które wskazuje).

Aby zapamiętać pozycję kamery należy wcisnąć klawisz Prawy Ctrl, i klawisz z numerem porządkowy 0-9.

Aby odtworzyć wcześniej zapisaną pozycję kamery należy wcisnąć klawisz Lewy Shift i odpowiedni numer 0-9.

2.4.5 Drzewo wynalazków:

Opcja ta pozwala na szybki podgląd wszystkich wynalazków, zgrupowanych w drzewiastą strukturę. Pozwala to dokładnie przeanalizować drogę technologiczną prowadzącą do konkretnego wynalazku.

Aby przejść do okna drzewa wynalazków należy dwukrotnie wcisnąć klawisz F2 lub będąc w oknie wynalazków kliknąć przycisk "Drzewo wynalazków".

Kliknięcie któregokolwiek z elementów (wynalazków) drzewa spowoduje rozpoczęcie prac nad danym wynalazkiem. Jeżeli do rozpoczęcie prac nad wybranym wynalazkiem wymagane są wcześniejsze wynalazki, zostaną one uwzględnione i w odpowiedniej kolejności skierowane do opracowania.

 

2.4.6 Klawiszologia:
F1 Otwiera okno Centrum konstrukcji jednostek
F2 Otwiera okno Centrum wynalazków
F3 Otwiera okno Centrum rozbudowy budynków
F9 Pokazuje zasięg Elektrowni
F12 Pokazuje przebieg tuneli na powierzchni

ALT + F1 Szybki zapis
ALT + F2 Ładowanie gry

Szybkość gry:

(klawiatura numeryczna)
+ / - przyspieszyć / zwolnić
(klawiatura numeryczna)
* Ustawienia domyślne
(klawiatura numeryczna)
NumLock Włączenie/wyłączenie pauzy
Grupy i plutony

CTRL + 1 Utworzenie grupy jednostek nr 1
1 Wybór grupy jednostek nr 1
2x 1 Centrowanie kamery na grupie nr 1
P Łączy zaznaczone jednostki w pluton
ALT + 1 Wybór plutonu nr 1
2x ALT + 1 Centrowanie kamery na plutonie nr 1

Kamera:

TAB Przełącza widok z aktywnej kamery między powierzchnią ziemi a tunelami
SPACJA Skok kamery do miejsca ostatniego meldunku (baza lub jednostka)
(klawiatura numeryczna)
, Ustawienie kamery w kierunku północnym
(klawiatura numeryczna)
0 Centrowanie kamery na zaznaczonej jednostce
F Tryb automatycznego śledzenia zaznaczonej jednostki
Q Przełącza widok z kamery pomiędzy bazą a misją
V Tryb trzech kamer pomocniczych

Zaznaczanie jednostek:

, Zaznacza wszystkie jednostki w polu widzenia
. Zaznacza wszystkie jednostki powietrzne w polu widzenia
- Zaznacza wszystkie jednostki naziemne w polu widzenia

Panel:

ALT - P Włącza/wyłącza panel
ALT - M Włącza/wyłącza minimapę

Rozkazy dla jednostek:

A - Atak
E - Eskortowanie jednostki
H - Utrzymanie pozycji
S - Stop
Y - Żądanie amunicji
R - Nagrywanie rozkazów
X - Odtwarzanie rozkazów