TRYB GRY

3.2.1 KAMPANIA Earth 2150 EFTBP

Mamy do wyboru kampanie dla trzech stron, które różnią się dość znacznie od siebie. Na pierwszy ogień weźmy kampanię Dynastii Eurazjatyckiej nosi ona nazwę Projekt EXODUS. Po rozpoczęciu zauważymy w górnej części ekranu następującą informację: . Jeśli do tego czasu nie zrealizujemy głównych rozkazów to przegraliśmy a są one następujące: 

 

 

Przekazanie 1000000 kredytów na projekt wiąże się z wykonaniem pozostałych rozkazów, należy jednak pamiętać, że na każdą z faz potrzeba określonego czasu. Dlatego też najlepiej jest przesyłać kredyty w równomiernych odstępach czasu a nie wszystkie na raz. Będziemy zresztą w trakcie kampanii informowani na bieżąco o stanie prac i wszelkich opóźnieniach.

Na początku rozgrywki w prawym górnym rogu pojawi się nam obracający globus. Po kliknięciu na niego dostaniemy się do menu wyboru misji. Po wybraniu misji pojawimy się w nowym obszarze gry. Zawsze jednak za pomocą tego przycisku - możemy przechodzić między bazą a misją. W ten sposób operujemy na dwóch poziomach. 

Jeśli wywiążemy się z rozkazów to będziemy mogli zakończyć misję, jeśli nie będziemy mogli się wywiązać z nich to również. Pojawi się wtedy w prawym górnym rogu globus z celownikiem. Jeśli wykończyliśmy dokładnie wszystkich przeciwników na mapie to po zakończeniu misji pozostałe złoża będą nadal eksploatowane i przesyłane do bazy. Jeśli nie wykończyliśmy wszystkich a pozostały jeszcze jakieś złoża to zostaniemy ostrzeżeni o tym , że teren nie jest bezpieczny i zakończenie misji jest równoważne przerwaniu wydobycia na tym terenie. Poza tym wszystkie jednostki pozostawione na tym terenie zostają tam i nie możemy już ich odzyskać. 

Przed zakończeniem misji należy przesłać jednostki do bazy głównej. Jeśli pozostały jakieś surowce należy pozostawić jednostki wydobywcze, muszą one transportować rudę do "Centrum transportu rudy". Gra kończy się gdy spełnimy wszystkie główne rozkazy, nawet jeśli mamy jeszcze dużo czasu i nie wykonane misje. Możemy więc przejść ją na kilka sposobów, koncentrując się tylko na wydobyciu, stawiając na rozwój i silną ekspansję czy wiele innych. Musimy tylko spełnić główny cel i wynieść się z tej planety. 

 

Kampania UCS nosi nazwę Projekt MARS rozkazy konieczne do jej zakończenia są bardzo podobne do rozkazów ED, a wyglądają one następująco: Cała reszta wygląda analogicznie jak u ED

 

 

Kampania LC nosi nazwę Projekt KATHARSIS rozkazy są następujące: Cała reszta wygląda analogicznie jak u ED

 

 

3.2.2 KAMPANIA The Moon project

Kampanie The Moon Project:

  • ED - "Sprawa Honoru" - Musimy wykonywać polecenia cara. Jako Specjalna jednostka nie mamy prawa niczego spartolić, kasę dostajemy za wykonane zadania. Za nie także dostaje punkty za które jesteśmy odznaczani. Na końcu niszczymy Centrum Sunlight.

  • LC - "Projekt SUNLIGHT" - Musimy rozbudować cztery pierścienie projektu Sunlight i odeprzeć atak UCS.

  • UCS - "Projekt MOON" - Cała kampania polega na zniszczeniu działa LC. Niszcymy cztery pierścienie i centrum projektu Sunlight.

3.2.3 KAMPANIA LOST SOULS

Kampania Lost Souls składa się z trzech części:

  • Część 1 - ED - naszym zadaniem jest ochrona startu promów kosmicznych, po tym jak okazujemy się zdradzeni próbujemy przejąć projekt LC
  • Część 2 - LC - Całe zadanie LC polega na obronie projektu budowy teleportera. Musimy także wykraść technikę teleportacji UCS i wyłączyć Golan, niestety to jest zasadzka - znów musimy obraniać Teleporter
  • Część 3 - UCS - Jako oddział pozostawiony na ziemi próbujemy porozumieć się z LC i ED w celu zawarcia sojuszu. Golan bardzo nam w tym przeszkadza. Na końcu musimy odbić teleporter z jego rąk i ostatecznie go wyeliminować.