TRYB GRY

3.1 Tutorial.

By dobrze opanować dość złożony interface gry EARTH 2150 najlepiej przejść misje TRENINGOWE dla każdej z nacji.

3.1.1 Misja ED

Przedstawię poniżej przykładowy sposób przejścia misji treningowej dla Eurasian Dynasty. Misje dla innych nacji są prawie identyczne, więc nie poświecę im wiele miejsca.

Pierwszą rzeczą na którą należy zwrócić uwagę jest pasek zadań.

Teraz wyjaśnijmy poszczególne jego ikony:

Włączanie / wyłączanie mapy,
Włącza / wyłącza panel,

Informacje,
Przełączanie między powierzchnią a tunelami,
Włączanie wyłączanie kamer,
Opracowywanie technologii (klawisz skrótu F2),
Konstruowanie pojazdów (klawisz skrótu F1),

Menu opcji,
Finanse (surowce),
Zasób energii elektrycznej.

 

Dostaniemy zaraz po rozpoczęciu pierwsze rozkazy. Po przeczytaniu ich i zamknięciu okna rozkazów zawsze możemy wrócić do ich czytania. Po kliknięciu na ikonie "Menu" musimy wybrać opcję "Cele misji". Od początku misji posiadamy jednostkę budowlaną "Gruz", za której pomocą stawiamy wszelkie budowle. W okolicy surowców stawiamy "Elektrownię", a następnie wszelkie inne budowle które nam każą postawić. Należy pamiętać by "Kopalnie" stawiać na surowcach w tę sposób, by obejmowała swoim zasięgiem jak największą ich powierzchnię. Kopalnia ma zasięg na dwa kwadraty wokoło siebie. 

"Mój pierwszy bój" z pamiętników majora Huntera:

Generał postanowił sprawdzić zdolności młodego dobrze zapowiadającego się kapitana czyli mnie wysyłając go na zaplecze frontu. Miałem założyć punkt wydobycia i małą fabryczkę produkującą sprzęt dla armii.Pierwszy rozkaz nakazywał mi zbudować elektrownię za pomocą dostarczonego mi pojazdu budowlanego.

Jak widać wykonane rozkazy są zaznaczane. By wykonać misję należy spełnić je wszystkie. Oczywiście czasami rozkazy przychodzą na bieżąco.

Po uporaniu się z znalezieniem miejsca w otoczeniu surowców i zbudowaniu elektrowni wziąłem się za dalsze rozkazy. Wybudowałem Fabrykę pojazdów cywilnych i Kopalnię a następnie Rafinerię i wyprodukowałem dwie Banthy do przewożenia surowców między Kopalnia i Rafinerią. Po uporaniu się z dostarczaniem surowców zbudowałem Fabrykę pojazdów Bojowych. W celu zapewnienia ochrony bazy kazano mi zbudować 5 czołgów typu Pamir. Myślałem, że na tym skończy się moja praca i zacznie się nuda na zadupiu frontu, jakże się myliłem. W następnym rozkazie dostałem informację, że w okolicy pojawił się mały oddział nieprzyjaciela. Pomyślałem, że stroją sobie ze mnie żarty, wróg nie mógł przecież dostać się tak daleko od linii frontu, pewnie postawili jakieś makiety i chcą przetestować jakość sprzętu budowanego w nowej fabryce, albo jakimś niedobitkom pomyliły się kierunki. No cóż wysłałem swoje 5 Pamirów by to sprawdziły, jakiż ja byłem wtedy beztroski. Szybko dostałem odpowiedź, usłyszałem w radiu, że odział jest atakowany przez przeważające siły wroga, a potem zaległa głucha cisza. Dostałem rychło czas nowe rozkazy nakazujące zbudowanie Centrum naukowego w celu ulepszenia sprzętu. Tym razem z zapobiegliwości postawiłem drugą Elektrownię i aż 3 Centra Naukowe. Zacząłem też budować wieżyczki obronne i postawiłem Centrum Zaopatrzenia i helikopter dostawczy "MI 27 bojar". Po udoskonaleniu sprzętu zbudowałem 3 pojazdy naprawcze, 4 "TT-110 Pamir D 105" i 4 "ZT-100 Syberia R" oraz postanowiłem dowodzić tym oddziałem osobiście. 

Należy pamiętać o tym, że helikopterowi dostawczemu "MI 27 Bojar" trzeba wskazać Centrum zaopatrzenia z którego ma pobierać amunicję. Inną ważną sprawą jest ustalenie sposobu zachowania jednostek.

Na początek zalecam po zaznaczenie swojego oddziału i po wejściu w opcję "Zmień zach." ustawić "Pojazd bojowy (statyczny)". Dzięki temu zabiegowi uzyskamy większą kontrolę nad jednostkami, nie będą one szaleć samopas i ścigać wroga.

Wyruszyłem do miejsca z kąt dostałem ostatni komunikat. Zastałem tam tylko dymiące szczątki moich oddziałów, tak jak by coś je zniszczyło w zatrważającym tempie i nawet jednego zniszczonego pojazdu wroga. Zaczynałem się zastanawiać czy moje siły wystarczą, coś tu było nie tak. Nagle zaatakowały mnie siły wroga, były to 2 Tigery i 2 Spidery. Pomyślałem przecież to słabiaki moje oddziały zniszczą je bez trudu, lecz zaraz przyjrzałem się im lepiej, wyglądały jakoś inaczej niż zwykle miały dziwnie wyglądającą broń na swoich wieżyczkach i zaraz poczułem na własnej skórze ich siłę, później dowiedziałem się, że była to nowa broń UCS Miotacz Plazmowy. Postanowiłem wykonać natychmiastowy odwrót. Ostrzeliwując wroga zaczynałem się wycofywać, nowa broń UCS była straszna. Najpierw straciłem 2 Pamiry które nie wytrzymały tego szaleńczego gradu pocisków plazmowych, potem sierżant Bladevik który był już starym wygą w wojsku i został tu przysłany na coś w rodzaju emerytury krzyknął do mnie żebym brał dupę w troki przegrupował się i zatrzymał wroga do czasu otrzymania wsparcia. Co miałem zrobić posłuchałem doświadczonego żołnierza. W swoim zapędzie zatrzymywał on wroga podczas pospiesznej ewakuacji jego ZT-100 Syberia była dużo odporniejsza od Pamirów lecz nie była niezniszczalna, mimo że kazałem mu uciekać nie posłuchał, usłyszałem huk kolejnej eksplozji i wiedziałem że zginął. Jak się okazało przed śmiercią zniszczył 2 Tigery nowego typu 1 Spidera i poważnie uszkodził drugiego Spidera. Były one tak zafascynowane niszczeniem moich pojazdów naprawczych, że go nie zauważyły zniszczyły go nowe 2 Spidery i Tiger.

Należy pamiętać by ustawić jednostki w zwartym szyku. Tak by jednostki naprawcze miały dostęp do jednostek bojowych, ale nie były zbyt narażone na ostrzał wroga. Ponieważ podwozie TT jest słabsze od ZT to jednostki odporniejsze (ZT) należy postawić z przodu a miej odporne za nimi. Na podwoziu TT możemy instalować działa które dobrze sobie radzą z przeciwnikiem oraz mają dobry zasięg, ale działa plazmowe przeciwnika zmasakrują nam je błyskawicznie. Wystawienie odporniejszych jednostek typu ZT z rakietami zmniejszy nam to ryzyko.

Zaczęły mnie ścigać. Moja Syberia jak na razie nie była uszkodzona, lecz reszta oddziału była w opłakanym stanie. Poważnie uszkodzony był jedyny pozostały pojazd naprawczy, pozostałe dwa Pamiry ledwo jeździły a 2 inne Syberie były mocno uszkodzone i zaczynało im brakować amunicji. Postanowiłem więc skupić ogień wroga na sobie i przy wsparciu pozostałych go odeprzeć. Wróg prawie zniszczył mój pojazd, lecz tak oberwał że się wycofał, niewiele brakowało a bym zginął. Pojazd naprawczy zaczął remontować sprzęt a ja odpierałem zaczepki wroga. Nakazałem bazie dobudować 2 nowe Pamiry i 1 Syberię oraz 3 pojazdy naprawcze. Po otrzymaniu tego wsparcia przeszedłem do ofensywy. Tym razem powoli likwidowałem pojedyncze jednostki kierując ogień po kolei na każdą z osobna. Bez strat posuwałem się do przodu, gdy nagle z za wzniesienia wypadł na mnie bardzo duży mech jak się później okazało zwany Panterą. Strzelał gdzie popadło więc nie zniszczył mi żadnej jednostki, ale jego ciężki miotacz zrobił swoje. Gdybym nie nakazał skupić na nim ognia było by bardzo źle. Po serwisie ruszyłem dalej myśląc, że to koniec niespodzianek. Wyskoczyła nagle jednak druga Pantera, ta skupiała ogień na pojedynczych jednostkach Zniszczyła mi 2 Pamiry i Syberię i z niewyjaśnionych przyczyn się wycofała (głupia maszyna). Po przegrupowaniu dopadłem ją i zniszczyłem. Nie znalazłem już więcej jednostek wroga w moim rewirze. Po zdaniu raportu i zbadaniu szczątków i zapisu czarnych skrzynek dostałem najpierw reprymendę za zignorowanie przeciwnika i nie docenienie go oraz medal za bohaterstwo oraz awans z szczególnym wpisem nakazującym pozbawienie mnie dowództwa w razie wyraźnego z mojej strony ignorowania wroga. Poza tym sierżant Bladevik dostał pośmiertnie czerwoną gwiazdę najwyższe odznaczenie wojskowe. Oddział który nas zaatakował składał się bowiem z eksperymentalnych maszyn które właśnie przechodziły test bojowy w terenie, pokonanie ich tak nielicznymi siłami było więc cudem i Komputer centralny UCS ma teraz sporo do przemyślenia.

3.1.2 Misja LC

Trening LC rozpoczynamy od nauki poruszania się kamerą. Kolejną czynnością jest budowa Elektrowni słonecznej i czterech baterii. Po tym zabiegu dostajemy polecenie przeniesienia się na północ, gdzie znajdujemy surowce. Budujemy tam kolejno: Baterie, Centrum produkcyjne, Kopalnie. Potem konstruujemy pięć moonów ( polecam z rakietami ). Po zbudowaniu jednostek musimy zlokalizować bazę wroga, znajduje się ona na południowym wschodzie mapy. Budujemy centrum zaopatrzenia, centrum naukowe, kilka pojazdów Merkury ( którym każemy transportować amunicję ). Wymyślamy działo elektryczne i osłony. Budujemy pięć Moonów z działem elektrycznym i ruszmy na podbój UCS. Ich bazy strzec będą 3 Sharki z plazmą i około 10 małych wież. Niszczymy wszystkie jednostki i budynki i kończymy. Ależ to było trudne :-) 

3.1.3 Misja UCS

Misja UCS jest najprostsza. Po pierwsze uczymy się obsługi kamery. Potem budujemy: Elektrownię, fabrykę pojazdów cywilnych, rafinerię i dwa Termity. Rozpoczynamy wydobycie surowców. Budujemy fabrykę pojazdów bojowych. Kolejnym zadaniem jest zbudowanie 5 Tigerów. W tym celu konstruujemy Tigery z granatnikiem i działkiem. Budujemy o kilka sztuk więcej - proponuję 6 z granatnikiem i 2 z działkiem. Lokalizujemy wroga na północnym wschodzie, budujemy centrum zaopatrzenia, naukowe i Kondory. Bierzemy nasze jednostki i niszczymy wroga. Jego armia to 4 Syberie z rakietami i 4 Pamiry z działem. Budynki to elektrownia i centrum zaopatrzenia.

Misje treningowe we wszystkich częściach Eartha 2150 są identyczne.